M |
M de Ruiter |
Ik zou graag willen zien welke pakketten er na 5 dagen nog op het afhaalpunt zijn om opgehaald te worden door de klant.
Ik heb een aantal keer meegemaakt dat het pakket retour is gekomen (na 7 dagen) omdat de klant geen emailbericht had ontvangen of het was vergeten.
Als ik dat had gezien of hier bericht van had ontvangen, dan had ik de klant op tijd kunnen informeren.
Activiteit Nieuwste / Oudste
Robin Vrijmoet
Status gewijzigd in: Wordt beoordeeld
Robin Vrijmoet
Op dit moment zijn wij bezig met het implementeren van een nieuwe status genaamd 'afhaallocatie', waarmee wij op basis van vervoerder-terugkoppeling zendingen gaan markeren als deze opgehaald dienen te worden door de consument op het servicepunt. Deze zending zal dan pas op 'afgeleverd' komen te staan na het ophalen.
Wellicht is na het uitrollen van deze nieuwe status een vervolgstap om een soort notificatie in te bouwen na 5 dagen zodat jullie als verzender hier actie op kunnen ondernemen. Wij houden deze wens in de gaten en komen hier later op terug indien deze wens populair blijft.
Ik heb eerder ook een suggestie ingediend, dat als bv PostNL pakketten nog op een ophaalpunt liggen, niet een groene kleur (afgeleverd) te geven, maar bv oranje. Dat zou ook al veel duidelijker te zijn, want je gaat niet alle groene/afgeleverde zendingen nakijken.
Dit is volgens mij wel goed te programmeren, maar volgens mij is dit nog niet aangepast.
Het is ook veel logischer om pas een groen bolletje/Afgeleverd te krijgen als het pakket door de klant is afgehaald.
Nu kan het pakket inderdaad nog automatisch retour komen, terwijl je als verzender dacht dat de levering al afgerond was.